tisdag 28 april 2015

Överaskningen!!

Det var en helt underbar dag i våran affär. Vi sålde väldigt mycket. Fotbollssäsongen hade precis börjat så nästan alla köpte fotbollsskor. Sedan kom en man in som jag kände igen. Jag hade sett han på TV. Det var han som ledde Postkodmiljonären. Han kom in med en guldcheck. Det inträffade vid 13 tiden. Han gick till mig och intervjuade mig. Han gav mig guld checken. Jag öppnade den och fick se mitt namn och massor med siffror. Jag såg att det var 5 000 000 kronor! Jag blev överlycklig. Jag gick och skröt åt mina arbetskompisar. Dom kunde inte tro sina ögon. Jag hade fått 10 000 000 kronor av Postkodmiljonären! Dom hade klivit på skeppet i Australien och gett mig checken. Jag vet inte varför dom gav mig den men det var säkert för att jag hade rätt adress. Sen gav dom mig en korg med massor med frukt och sånt. Jag kollade vad som fanns i korgen. Där låg det en bilnyckel! Postkodmiljonären kom tillbaka och bad mig och kolla på min nya bil! Det var en Lamborghini! Den är värd över 1 000 000 kronor! Det var den bästa dagen i mitt liv. Jag hade aldrig trott att jag skulle få 5 000 000 kronor av Postkodmiljonären och en Lamborghini.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar